28/05/11

SETIAP KITA ADA LAH BERBEZA...

(Gambar Ehsan Google)

Sabtu muncul lagi, bagi yang bercuti, selamat bercuti, masa untuk bersama keluarga. Hmmm, anda apa khabar?..sehat?, mudah2an begitulah hendaknya. Kita dalam dunia ni unik, setiap manusia ciptaan Allah memang disertakan dengan karektor berbeza, cuba tengok cap jari, walaupun kita adik beradik sedarah, seibu sebapa, tapi ianya tetap tak sama antara satu sama lain. Dari banyak pekara pun begitu, kecergasan, gaya pemikiran dan juga pembawakkan diri masing2 tak sama. Tapi manusia ini ada kala berubah dengan keadaan persekitaran...

Begitu juga dengan selera setiap manusia, kita sebenarnya tidak dapat memuaskan setiap orang, macam mat kan blogger masak2, dah lah tu jenis suka ulang tayang resipi, sah ada yang jemu. Ada yang tanya kat mat, CM, sedap ke eks, apa rasa nya masakan u...Macam ni lah, seperti mat kata sebelum ni, selera manusia ni tak sama...kalau 10 orang kata sedap, mungkin yang ke 11 kata tak delah sedap sangat, ok ok saja...itu hak dia, sebab tekak dia yang rasa macam tu. Pada mat dalam dunia ni masakan dari air tangan ibu kita juga paling sedap dan nikmat...setuju tak?..

Sebagai blogger juga begitu, kita adalah unik, mat lain, ben lain, ady lain...sunah..lagi lah lainn. Maksud mat sini, gaya kita berblog tak sama, walaupun sealiran. Mat selalu singgah di blog masak2 milik teman blogger macam kak ummi, rima, hana, azlita dan lain2...walaupun mereka ada mencuba resipi yang sama, tapi hasilnya ada tu berbeza, lebih lawa..lebih mengiurkan...itu semua bakat yang telah dianugerah kan pada kita....syukur alhamdulillah....Tu dulu setakat ini, salam penuh ingatan dari BDD-MAT GEBU...

6 ulasan:

bersama kak Es berkata...

serupa tapi tak sama...

~sape lebih boleh topup kan yang kurang...yg kurang jgn sedih dan susah hati..kekurangan itu melengkapkan kelebihan :)

Green Apple berkata...

lain orang lain caranya...

Sunah Mohammad berkata...

saya lagi la lainnnnnnnnnnnnnnn???? ahahahahhaha~ pcm! cepat baca entri kak limah yang baruuuu!!!!

Kak Limah Mintak Undi... | Sunah Suka Sakura dot com

tapi malam tadi punya... :p

Citarasa Rinduan berkata...

cik mat masak mmg sedap....

Ummi Alesya Sofea berkata...

slm,liza dah follow..jemput ke blog liZa plk yer.. :)

Adiermi O'mida berkata...

i suka mkn...x kisah sesapa msk pon i akan mkn dgn pnh selera..siap tambah nasi lagi...dgn syarat mesti BERSIH!

tp lain plak bila i pulak yg msk...nafsu mkn tetiba hilang...even mskn secantik mana, bau semerbak skalipon...mmg i akan mkn dlm kuantiti sdkit n mcm x berselera...psl ape yer? blh Chef Mat or sesape bantu explain kt i?

adik lelaki i mmg x pandai msk..pnh sekali 2 die msk sup ayam siap kasi campur ikan bilis tumbuk, xde serai, xde halia. tp i mkn jgk..hmmm..sdap jgk..slruppp!