4/06/11

HARI INI KENANGAN UNTUK ESOK...

Pagi Ahad semua, apa rancangan hari ni, biasanya bila hujung minggu macam ni, ialah masa untuk bersama keluarga ada tu ambil kesempatan pulang ke kampung, tu kalau kampung dekat2 lah kan. Hmm, semua manusia pasti ada kenangan, ada tu kenangan yang kita rancang, ada pulak kenangan yang kita tidak rancang. Semua itu akan menjadi kenangan dalam hidup kita. Hidup tanpa kenangan ibarat negeri tanpa sejarah. Walaupun kehidupan anda tidak sebebas mana, tapi kenangan itu pasti ada, walaupuna hanya secebis..

Kita tak boleh nak jangka apa yang berlaku hari ini..Hari ni ini kita gembira, bergelak tawa, bergurau senda..esok lusa jika ditakdirkan kesedihan melanda, kena lah kita tabah sebaik mungkin. Teringat kata orang2 tua kalau gembira biar bersederhana, tapi kadang2 kita sendiri terlupa tu semua, mat sendiri pun macam tu..hmm, kita manusia serba kekurangan kan...alasan yang biasa kita dengar....boleh diterima tak?..

Kesah dan kenangan kita juga lah yang mewarni perjalanan hidup, sebagai cerita pada generasi akan datang. Yang baik sebagai panduan, dan yang kurang baik sebagai ingatan. Semua manusia melalu pekara yang ada tu agak pahit untuk dikenang, tapi sekeras mana pun kita hendak membuangnya, kesan calar tetap terpalit...hmmm bersabar dan anggap saja lah ianya peringatan dari yang ESA untuk kita yang sering lalai ini....Salam penuh ingatan dari BDD-MAT GEBU untuk pagi ahad ini...

2 ulasan:

Sunah Mohammad berkata...

sangat syahdu rasanya bila baca entri ni...

Adiermi O'mida berkata...

tq sbb mengingatkan i pd org sekeliling...esp my hbby, my family, makcik2, sanak saudara, jiran, kwn n etc..kata2 ini amat bermakna utk i...

sama2 kita renungkan...